Zpráva - reakce

 

A. Článek ředitelky školy - reakce

Zhodnocení dotazníků

myslím si, že zhodnocení je dobré. Je pravda, že většina služeb je zde dobrá i vzhledem k množství studentů na škole. To ale neznamená, že není co zlepšovat.

Na druhou stranu jsem nepochopil rozhodnutí o “neudělování” pochval na vysvědčení. Na škole jsme devátým rokem a známky, které dostáváme skoro každý den, ztrácejí pro studenty význam nějaké pochvaly a motivace i vzhledem k množství známek za celé studium. Tyto známky hodnotí jen povinné předměty. Pochvaly nejsou tak časté hodnocení a na rozdíl od hodnocení známkami pochvala slouží jako hodnocení nadrámcových aktivit a také jako jistý druh “odměny” a motivace pro studenty. Když budou studenti motivováni, tak se škola může díky jejich aktivitě dostat na úroveň daleko vyšší než jen “plněním tabulek”.

 

Rodiče v dotaznících hodnotili různé aspekty školy, ale shodli se na tom, že je rozhodně co vylepšovat. Proto mi připadá nerozumné ubírat nějaký druh motivace/odměny studentům. Největší vliv na nápady pro zlepšení školy mají studenti, kteří tráví ve škole nejvíce času. Proto mě zaráží, že se dotazníky rozdávali jen rodičům a učitelům. Rodiče ve škole jsou jen na třídních schůzkách a učitelé mají na věc jiný názor než studenti. Proto si myslím, že by měl sledovat i připomínky studentů a společně s hodnocením učitelů, kteří mohou být i  trochu ovlivněni svojí pozicí, vytvořit systém, který bude vyhovovat jak učitelům, tak studentům.

 

Proto mi připadá celý dotazník trochu nesmyslný. Mám z něj dojem, že je to trochu “divadlo” pro rodiče. Dotazník především sledoval názor lidí, kteří ve škole nestráví mnoho času.

Toto jsou podle mě hlavní důvody proč dotazník neměl takový význam pro realizaci nějakých modernizací výuky a školy jako celek.

 

 

 

B. Zhodnocení :

Z povídání paní ředitelky o začátcích na naší škole mám smíšené pocity. Dalo se očekávat, že na novou paní ředitelku bude spoustu jiných názorů, některé pozitivní, většinou spíše záporné, ale nemůže člověk soudit na první pohled. Dále mě zajímaly změny, které se za jejího působení udělaly. Spousta lidí si po přečtení může říct, že žádné změny, ale jedná se především o změny, které nejsou tolik vidět. Však uvidíme, co čas přinese. Co mě ale opravdu zarazilo, je téma ‘dotazníky’. Asi 70% rodičů uvedlo školu jako fungující příkladně, přičemž mne zajímá, jak mohou rodiče soudit výuku, když zde studují jejich děti, ne oni sami? Dětí se samozřejmě nikdo neptá – musí mlčet a ‚držet krok‘. Přijde mi, že na dnech otevřených dveří se stejně ukazují jen ty dobré a pozitivní věci, takže ty špatné a ošklivé věci se stejně dozví jen děti, které si jich všímají každý den. Další problém je, že spousta závad a problémů se nevyřeší z důvodu financí – těch je vždy málo. Co mě ale opravdu zaráží, je to, že děti si své prostředí ničí samy a potom si stěžují, to je opravdu nepochopitelné.

 

Co se týče mne, já bych preferovala více hodin angličtiny a aby se vše dělalo v klidu. Jde to těžko, když se musí probrat tolik látky za málo času. A dále by se mi líbilo víc názorných ukázek, více sportovních činností a hlavně POZITIVNÍ nálada vyučujících. Některé paní učitelky mají vážně špatný přístup.

...Dnes jsem se dozvěděla, že spousta dětí odpovídá, že jsou zde celkem spokojeny, ale své děti by zde nenechaly studovat. Proč? Odpověď je pro mne jednoduchá – celkově český školský systém je nepochopitelný, odpuzující! Člověk by přeci měl chtít studovat, jenže v tomto systému? Kdy se jede podle osnov, samé teorie? Další problém, kterého jsem si všimla, je to, že když do kolektivu přijde někdo, kdo má ‚čerstvé‘ nápady, chce něco změnit, tak je v podstatě vyřazen z kolektivu jen proto, že chce udělat něco lepšího, nechce být stereotypní. Je to asi i proto, že takoví lidé mají většinou jiný pohled na věci, nebojí se říct své názory a mají s čím srovnávat.

 

Každý má přeci právo říct svůj názor a každý by měl mít možnost studovat to, co ho zajímá. Myslím, že nejhlavnější a nejlepší by bylo změnit tento systém, a proto z nás nikdo nemůže říct, že ho to nezajímá, protože zde žije, žít bude a i jeho děti a další generace zde žít budou.

 

 

Když bych měla možnost podílet se na zlepšení českého systému školství, nejdůležitější by pro mě bylo, aby lidé věřili, že se to může změnit k lepšímu. Zdá se mi, že lidé jsou vlastně unavení z toho stereotypu, nemají srovnání, bojí se říct svůj názor, odpovídají, že je jim to jedno, ale potom si stěžují. Oni se vlastně bojí změn. Ale já bych chtěla, aby studování  byla zábava, abychom se chtěli dozvědět něco nového a abychom měli možnost studovat to, co nás baví a to v praxi, ne pouze teoreticky.

 

Paní ředitelky se chci zeptat na to, co si myslí o českém školství . Protože kdyby s ním nesouhlasila, snažila by se dělat změny, pokusila by se o celkové zlepšení.

A studentů se chci zeptat, jestli vlastně chtějí studovat nebo jestli by chtěli studovat a za jakých lepších podmínek?

 

Já sama bych upřednostnila výuku pomocí tabletů, notebooků …  Aby se zlepšila úroveň školní jídelny, upřednostila zdravý životní styl (nabídka salátů, ryb …), spostu dětí totiž chodí do posilovny, snaží se jíst zdravě, ale potom jsou na sebe naštvaní, když snědí knedlíky, nedostávají dostatek zeleniny. Ani neví,  jestli je v jídelně možnost obyčejné vody?  Přeci když je nám řečeno, abychom dodržovali zdravý životní styl a škola nám ani nedává možnost zdravého životního stylu (špatná strava, málo pohybu, hrozný  nátlak, výhružky, z čehož vzniká stres, moc úkolů a pak ani není čas na to jít na hřiště, sportovat a další …).

 

 

C. Reakce

Myslela jsem si, že paní ředitelka bude více hodnotit stav a chod školy. Přijde mi, že sepsala pouze to, co se stalo. Ale co si z toho lidé mají vzít ? Kdyby byla více kritická, mohla by vzniknout diskuze, která by mohla někam vést, mohlo by se díky tomu něco změnit. Dotazník pro rodiče mi přijde zcela zbytečný a neúčelný – jak rodiče mohou znát a posoudit učení, stav školy a jídelnu, když sem do školy nechodí ? My, žáci, bychom měli vyplňovat dotazník a osobně si myslím, že by dopadl o 100% hůře ve výsledcích, protože rodiče mají pouze přestavu, svoji iluzi a bojí se mluvit, možná ani nechtějí, protože mají strah, aby se někoho nedotkli a následně aby si ten někdo ‘nezasednul’ na jejich dítě.

Celý článek mi přijde neosobní, simulovaný. Myslím, že paní ředitelka má názor, že škola nefunguje tak, jak by měla, ale nemůže mluvit nahlas, protože by ji lidé nad ní mohli vyhodit, nebo by si je spíš znepřátelila.

 

Problém je v celém školství, je zastaralé, ve světě je školství aktivní, alternativní. Školy v ČR by se měly více modernizovat jak vzhledem, tak přístupem, výukou. Měly by se dělat projektové dny, kde by se probíral třeba jen jeden předmět, nebo jeden týden bychom museli mluvit pouze anglicky a diskutovat mezi sebou, dělat úkoly v angličtině. Měli bychom řešit různé problémy a k řešení dojít použitím zkušeností, které máme.

 

Měli bychom dělat méně zápisů a více pracovat samostatně, z toho si člověk vezme více, než z opisování textu, který nám stejně nic nedá. Proč to na školách v cizině funguje a u nás ne ? Protože většina učitelů nechce měnit své metody, nechtějí dělat nic navíc. Všichni bychom se měli inspirovat zahraničními školami a pak to zavést i u nás. Pak ať se lidé nediví, že studenti jezdí do jiných zemí studovat a cizinci nejezdí k nám. Zlepšením školství by se zvýšila úroveň a vyspělost státu, možná by se zlepšila i ekonomika, protože by k nám jezdilo více cizinců.

 

Otázky pro paní ředitelku:

 

Kdybyste měla možnost studovat v cizině, šla byste tam, nebo byste dále studovala v ČR? A proč?

 

Proč se nesnažíte inspirovat kvalitními zahraničními školami?

 

Jakou máte představu o kvalitní škole?

 

Co říkáte na zavedení projektových dnů/týdnů?

 

Otázky pro studenty:

 

Kdybyste měli možnost studia v zahraničí a studia v ČR, kde byste studovali? A proč?

 

Jak by se vám líbilo mít projektové dny? (jeden den se zabývat jedním předmětem, problémem, nebo celý týden mluvit pouze anglicky)

 

Co bych chtěla zavést v českém školství:

 

- projektové dny/týdny

 

- více samostatné práce

 

- work experience (brigády/praxe jako mají studenti v Anglii)

 

- probírat a zabývat se zajímavějšími tématy než najdeme v učebnicích

 

 

D. reakce na 4.odstavec

Zaujalo mne, že výuka, vybavení školy a výchovné poradenství sklidilo hodnocení 4-5, zatímco jídelna dokonce někdy 2 a 3.

Podle tohoto článku by se měla zlepšit jídelna.

Mně sice vcelku vyhovuje, ale u některých rodičů tomu tak není.

Dále si myslím, že v 5.odstavci ,jak rodiče píší, že chtějí pro své děti rozšíření výuky AJ, mně se zdá počet hodin AJ dostačující.

A nakonec bych chtěla okomentovat 7.odstavec, kde rodiče píší, že nemohou posoudit výuku, protože celkem přišlo 175 z 533 rodičů.

Určitě by měl být i dotazník pro děti. Protože děti znají tu školu nejlépe.

Dětí bych se nejspíš zeptala na tyto otázky:

Jak se vám líbí tato škola?(vzhled)

Jak vám chutná v jídelně?

Chtěli byste tady mít malý bufet?

Líbí se vám váš rozvrh?

Jste spokojeni se svými spolužáky?

Chtěli byste udělat nějaké změny v této škole?

Vyučují vyučující předměty dobře?

Chápete vysvětlovanou učební látku?

 

 

E. Reakce

 

Po pravdě jsem o tom, že paní ředitelka píše nějakou zprávu neslyšel a i kdyby, tak by mě to nezajímalo. To ale není urážka samozřejmě. Od zprávy jsem popravdě nic neočekával, když se řeknou například změny do budoucna, tak je mi to jedno, protože příštím rokem tu nebudu, ale přesto jsem rád že paní ředitelka má zájem o budoucnost školy.  Na samotném počátku seznamování se s realitou školy jsem vyslechla hlasy mnoha zaměstnanců připomínkující nefunkční počítačové vybavení. A za tohoto stavu jsme měli rozjet zapisování do

 

elektronické třídní knihy a zpřístupnit klasifikaci na internetu. Znamenalo to zmapovat toto vybavení, některé počítače opravit, jiné nahradit výkonnějšími a připojení na internet rozšířit do zbylých tříd. Povedlo se. IT technik se zapotil, technických zařízení jsou desítky a při přítomnosti v budovách dva dny v týdnu potřeboval čas od září do začátku ledna. Tento odstavec jsem si vybral, protože byl a je pro mě jediný podstatný. Jsem velmi rád, že se  vylepšila počítačová učebna. To je tak vše co bych k tomu mohl říci.

 

 

F. Zpráva o prvním půlroce – reakce

 

Tento „článek“ od paní ředitelky mě zcela překvapil. Očekávala jsem její hodnocení naší školy, její názory na chod školy, její výtky a pochvaly.  Namísto toho jsem se v sedmdesáti procentech tohoto

 

textu dozvěděla názory ostatních lidí, jen ne paní Sochůrkové. Bylo to díky dotazníku, který paní ředitelka vytvořila, a na který zareagovalo 533 rodičů a také učitelský sbor. Její názor se vytratil

 

do ztracena, protože zde předložila odpovědi a požadavky tázaných osob ( samozřejmě jen v procentech, jména nebylo možné uvádět a zajisté by to zabralo tak o dvacet stran více). Byl poskytnut dokonalý rozbor dotazníku. Se vší úctou k paní ředitelce, více by mě zajímal její názor, když tento článek byl uveden jako její zhodnocení prvního půlroku působení na naší škole. Očekávala jsem více subjektivních názorů. Její text pro mě není žádným přínosem, protože jsem se nedozvěděla nic nového. Popisuje to, co je u nás známé již hodně dlouho. Toto dokazuje, že lidi své názory jen tak nemění. Většině rodičů výuka vyhovuje, a že pak se našlo pár jedinců, kteří byli jiného názoru, tedy výuka jim nevyhovuje. Tento článek měl být spíše uveden jako rozbor dotazníku.

 

 

 

G. Reakce

 

Myslím si, že článek paní ředitelky je velmi pěkný. Elektronická žákovská je podle mě moc dobrá věc, je to další krok dopředu a rodiče uvidí všechno, jak známky, tak absenci a domácí úkoly. K přesazování stromů se nebudu vyjadřovat, protože to pro mě není podstatné a je mi to jedno.  Dotazník mi přijde dobrý, škola se dozvěděla, co se rodičům líbí a co ne a podle toho se můžou udělat další změny, mně jako žákovi přijde výuka na této škole taky příkladná a jsem s vyučováním spokojen. Podle mě by v každé učebně mohlo být víc počítačů, na které by měl přístup i žák, ale nevím, jak je to s penězi. Nejsem stejného názoru, že by mělo být ve škole víc mužů, jsou mi příjemnější paní učitelky. Ještě k tomu časopisu, holky od nás ze třídy na tom pracují a dělají to ve svém volném čase a myslím, že je to výborné, lidé, kteří nechodí k nám do školy tak si můžou přečíst nějaké akce co naše škola měla a úspěchy.

 

H. Reakce

Reakce na 2. odstavec – vybavení školy.

Myslím si, že zlepšení technické stránky školy je velmi prospěšné. Elektronickou třídní knihu, která byla letos poprvé zavedena, žáci přijali dobře. Přiznám se, že jsem nejdříve s elektronickou žákovskou knížkou nesouhlasila, neboť mi to připadalo jako ‘blbost’. Svůj názor jsem změnila, když jsem poznala systém, jakým Bakaláři funguje. Zkulturnění prostranství je sice velmi dobré….každá škola by měla mít hezké prostranství, aby se učitelům i žákům chodilo příjemně do školy (takový ten pocit, když jste na svoji školu hrdý a nebojíte se říct : ‘ano, toto je škola, do které chodím’). Určitě by bylo dobré zapojit žáky do ‘zkrášlení’ naší školy, ve které trávíme spoustu času. Neboť se zahájila nová přístavba školy, mělo by probíhat více akcí, aby se naše škola zviditelnila a vylepšila svoji pověst, která není zrovna nejlepší. Také by se měly pořádat různé výukové besedy (zdravá výživa, šikana, světové války…) – ony rozvíjí myšlení žáků a také je učí chovat se samostatněji, dospěleji a připraví je tak do života. Jestli se škola bude dále rozšiřovat, ať už techniku nebo budovy, bude to jenom dobře.

Zhodnocení celého článku : Ze začátku je text velmi přímý a je vidět, že ho paní ředitelka psala bez problémů a i se velmi dobře čte, neboť psala velmi zábavnou mluvou, která je příjemná všem. Poté jsem se dostala k části, kde se vyskytuje spousta čísel a přímé řeči a text je daleko složitější, než by měl být. Zklamalo mě, že se paní ředitelka nevyjádřila ke zrušení pochval, neboť to bylo posledních párl let jinak a najednou (z ničeho nic) se zruší pochvaly a také, že když není zrovna vyučující předmětu poslední hodiny ve škole, nesmíme opouštět školu a musíme čekat zbytečnou hodinu ve škole a přitom to tak nikdy nebylo !!! Na druhou stranu oceňuju to, že paní ředitelka vůbec tento článek napsala…..

 

Dotazník pro žáky :

 

1.    Co se vám na škole líbí/nelíbí ?

2.    Chtěli byste tablety /na výuku/ ?

3.    Jakého předmětu by mělo být více (více hodin týdně)?

4.    Jak je pro vás škola dostupná na dopravu?

5.    Měli by se pořádat výměnné pobyty (výlety) i do jiných zemí než do Anglie?

6.    Jak vám vyhovuje vedení školy?

7.    Do čeho by měla škola investovat peníze? (nové učebnice, vzhled školy, tablety…)

8.    Jak jste spokojeni s elektronickou žákovskou?

9.    Jste rádi, že chodíte právě na tuto školu?

 

I. Reakce na 2.odstavec

 

Myslím, že to, co zde paní ředitelka popisuje, je pravda a myslím, že je dobře, že počítačovou učebnu neviděla před pěti lety, protože od té doby se celá místnost hodně změnila. Jediné, co mi přijde takové zdlouhavé, je to, že IT technikovi trvalo skoro 4 měsíce, než vše zapojil. Myslím si,že by se to dalo stihnout mnohem dříve.

 

Celková reakce na článek: Očekávala jsem, že bude paní ředitelka porovnávat naši školu s jinými školami  a uvede příklady toho, jak by si vše představovala. Také jsem myslela, že zmíní něco vice o elektronické žákovské a pochvalách na vysvědčení. První polovina článku na mě působí dost jasně a stručně, ale druhá polovina je dost zdlouhavá a po chvíli se člověk ztrácí v množství čísel a informací zjištěných z dotazníku.

 

Dotazník: O tomto dotazníku jsem vůbec nevěděla. Netušila jsem, že se něco vyplňovalo, ale myslím, že to byl chytrý tah od paní ředitelky. Tímto způsobem rychle zjistila vše potřebné a mohla si udělat celkový obrázek situace o této škole. Rozhodnutí nerozdat dotazníky dětem, si myslím, bylo správné, protože většina by je zneužila a vyplnila jinak, než by se po nich požadovalo a vše by bylo k ničemu, protože si myslím, že většina žáků nemá zodpovědnost na vyplňování těchto dotazníků. Ale pokud by se dotazník vyplňoval, dala bych tam tyto otázky:

 

1.    Jak dlouho studuješ na této škole?

2.    Vyhovuje ti způsob výuky?

3.    Co bys řekl o vybavení školy?

4.    Souhlasíš s názorem paní ředitelky v úvodním textu?

5.    Pokud ne, tak proč.

 

 

J. Zpráva o prvním půlroce

 

Očekávání:

Já osobně jsem čekala, že nám paní ředitelka nastíní pocity z této školy. Ve svém pojednání nám v podstatě sdělila jen faktické poznatky, určité problémy a jejich řešení. Mohla se vice rozpovídat o svých  dojmech. Mohla nám ukázat, jak naši školu vnímá. Připadá mi, že nám absolutně nic neřekla. Ano, vím, na čem se tady pracovalo a co z toho vzniklo. Oceňuji rychlé jednání a její postupy. Ovšem k čemu mi to je, když nevím, jestli z toho má radost ona.

 

Reakce:

V prvním odstavci nám paní ředitelka nastínila potíže při nástupu do školy. Musela hledat náhradu za dvě paní učitelky, ale situaci podle svých slov zvládla. Byl to první a poslední odstavec, v němž vyjádřila svůj subjektivní dojem. Uvedla zde, že ji mrzí články o naší škole. Blíže nám to však nepřiblížila, a tak nemohu soudit.

 

V dalších odstavcích nám paní ředitelka sáhodlouze líčila, jak se vypořádala se špatným vybavením školy a se špatným prostředím kolem školy. Jsem moc ráda, že se paní ředitelka snaží naši školu posunout dál, avšak já žádné změny nezaznamenala, a tak nedokážu posoudit, co z jejího snažení se skutečně ujalo. Sama nám neřekla, zda je spokojená a zda jsou spokojeni I ostatní. Mně osobně se prostředí školy nelíbí.

 

V dalších odstavcích nám paní ředitelka pouze představuje výsledky z dotazníku. Já osobně netuším, proč byl tento dotazník předhozen pouze rodičům. Většina mých vrstevníků včetně mě se svým rodičům tak detailně o škole nesvěřuje, a proto nechápu, proč paní ředitelka hovoří o žácích a rodičích. Pokud bych se k otázkám mohla vyjádřit, zřejmě bych odpovědi volila jinak.

 

V posledních odstavcích nám paní ředitelka ukazuje, jak probíhal den otevřených dveří a hospitace. Hospitace proběhly dle paní ředitelky výborně a je s kvalitou učitelů spokojená. Bohužel já si to nemyslím. Naleznu tu spoustu úžasných učitelů, to nebudu lhát. Ovšem já si myslím, že hospitace jsou velice zkreslující. A proto nevidím důvod, proč hodnotit kvalitu učitelů z jedné hodiny. Já se domnívám, že na naší škole najdeme pouze pár učitelů, kteří se snaží výuku posunout a osvěžit ji. Pokud je za dobrého učitele pokládán ten, co odříká, napíše zápis a nadiktuje termín testu, jsou dobří zřejmě všichni.

 

Na závěr mé reakce bych jen chtěla říct, že netuším, co si ze zhodnocení vzít. Nedozvěděla jsem se nic převratného. Očekávala jsem pocity paní ředitelky, a ty jsem nenalezla. Pokud bych já měla něco říct o minulém pololetí: zavedly se elektronické žákovské knížky a třídnice, objevila jsem a rozvinula jsem svého ducha přemýšlení díky novým metodám při výuce a odnesla si hezké I špatné vzpomínky. Myslím, že naše škola má možnosti zlepšovat se a vše vypadá na dobré cestě. Nová generace tu zažije mnoho, stejně jako jsem tu zažila I já.

 

Otázky pro paní ředitelku:

1.    V čem je naše škola jiná než školy, na kterých jste předtím působila?

2.    Co si myslíte o přístupu žáků k učení?

3.    Jak se na naší škole cítíte vy?

4.    Co si myslíte o vztazích mezi učiteli?

5.    Jaké změny byste ještě plánovala udělat?

6.    Co vám na škole chybí?

 

 

K. Hodnocení školy – celková kritika

 

Text paní ředitelky byl zajímavý, ale přeci jen mám některé připomínky. V některých věcech souhlasím, ale přeci jen mi něco chybí.

 

Ze začátku se zmiňovala o sobě, svých problémech a tak trochu I o problémech školy, ale nezmínila to, co vadí třeba žákům nebo zaměstnancům školy.

 

V druhém odstavci zmiňovala pokroky a co udělala, jak dlouho to trvalo….prostě je tam toho mnoho a nic tam nechybí. Vypsala veškeré klady a je to moc dobře. Dala take možnost vyjádřit se, co bychom chtěli na malém místě u školy, ale mám zase jednu připomínku. Zmínila se, jak nemáme tolik finance a řeší se takovéto věci, které nejsou skoro vůbec podstatné. Nejdříve je třeba zařídit vybavení školy a poté nějaké nevýznamné pozemky. Ve třetím se zmiňovala o dotaznících podaných rodičům. Ale proč je nepodala take žákům? Vždyť žáci chodí do školy a ne jejich rodiče, oni neví to, co my a měli jinou školu než my. Jim se může zdát vše dobré, ale nám se to třeba nelíbí nebo chceme něco změnit, co oni nechtějí.

 

L. Dotazník

 

Otázky:

1.    Jak se ti líbí ve škole a v okolí školy?

2.    Jak se ti líbí ve tvé třídě?

3.    Líbí se vám vyučování?

 

M. Hodnocení školy – dotazník

 

1. Líbí se ti prostředí ve škole?

a. ano                                     b. spíše ano

c. spíše ne                              d. ne

 

2. Máš pocit, že je toho učení na tebe moc?

a. ne                                       b. většinou ano

c. většinou ne                         d. ano                                     e. nevím

 

3.Jak se cítíš ve své třídě, jak se ti tam učí a pracuje ?

a. většinou špatně                  b. úplně špatně

c. skvěle                                 d. nevím

 

 

N. Reakce na zprávu paní ředitelky – na druhý odstavec (anglický jazyk a pomůcky)

 

Myslím si, že na to, že je anglický jazyk nejdůležitější jazyk na světě, protože se s ním domluvíme skoro všude, jsou 3 hodiny týdně v 9.třídě dost malý počet na tak důležitý předmět. Ještě bych přidal více referátů v anglickém jazyce, aby se žáci nestyděli mluvit, přece jen se musíme naučit komunikovat s jistotou a bez strachu z chyb. Dobrou pomůckou by byly anglické knížky, abychom neznali jen to, co je v učebnicích. Pomůcky do anglického jazyka jako například jazyková učebna by se měly pořídit, jazyková učebna není zrovna technicky vyspělá.

 

O. Reakce na zprávu paní ředitelky – Volné prostranství

 

Myslím, že by se měl udělat rozpočet, za který by se stavělo. Bez rozpočtu se totiž může stát, že budeme dělat návrhy, které můžou být k ničemu, protože se do daného rozpočtu vůbec nevejdou. Proto si myslím, že nejprve by měl být zveřejněn rozpočet. Rád bych na volném místě viděl například altánek na posezení s přáteli, nebo nějaký oddychový kout s lavičkou.

 

P. Zpráva paní ředitelky

 

Myslím si, že paní ředitelka napsala pěkný článek. Za tento půl rok byla nejlepší asi elektronická žákovská, která je úžasná a velmi užitečná. Díky ní mám mnohem větší předhled ve známkách a rodiče se také mohou kouknout, kdy chtějí. Dotazník byl dobrý, zjistil, co rodiče chtějí a co se jim 
líbí a podle toho se může škola řídit. S výukou jsem spokojen a asi bych nic neměnil.
 

Q. Zpráva o prvním půlroce paní ředitelky

 
Nedávno jsme si četli článek naší paní ředitelky o prvním půlroce na naší škole, a tak nás napadlo napsat na tento článek náš názor. Jako hlavní věc jsem od tohoto článku čekala, že zde bude psát paní ředitelka hodně své názory a postřehy z tohoto půlroku a bude psát, co se třeba například podařilo zlepšit, co naopak by zlepšit potřebovalo a jaký z toho má zatím celkový dojem. Faktem je, že osobních názorů paní ředitelky bylo v tomto článku poněkud málo a to mi přišlo trošku škoda, protože mě to opravdu zajímalo. Ale zas naopak paní ředitelka hodně popsala školní situaci, a jak se zatím vylepšuje atd. Tak třeba například že by jsme potřebovali lepší počítačovou techniku (už kvůli našim elektronickým žákovským knížkám) a to se podařilo, za což jsem opravdu ráda, a nebo že se pracuje na zkulturnění prostranství před školou (vykácení stromků a keřů). Myslím, že to byl dobrý nápad a na nás pak ještě zbývá vymyslet, co bychom tam rádi viděli růst. Další, co paní ředitelka psala, bylo o dotazníku, který dávala rodičům. Myslím si, že je sice dobré, že ho vyplnilo 533 rodičů žáků a že výsledek byl, že výuka funguje tzv. ,,příkladně“ (hodnocení 0 až 5 – 0 nefunguje, 5 funguje příkladně), ale zas rodiče asi úplně neví, jaká výuka přesně je, protože přece jen do té školy chodíme my žáci a ne naši rodiče ( tím samozřejmě nechci tvrdit, že je výuka špatná, jen si myslím, že rodiče o tom nevědí to, co my žáci). Celkově mám dojem z psaní paní ředitelky, že ráda bude dál zlepšovat naše školní prostory a podmínky a že to ještě zdaleka není vše, co se jí podařilo a podaří zlepšit. :)
 

R. Zpráva o prvním půlroce paní ředitelky

 

Nedávno jsme si četli článek naší paní ředitelky o prvním půlroce na naší škole, a tak nás napadlo napsat na tento článek náš názor.Jako hlavní věc jsem od tohoto článku čekala, že zde bude psát paní ředitelka hodně své názory a postřehy z tohoto půlroku a bude psát, co se třeba například podařilo zlepšit, co naopak by zlepšit potřebovalo a jaký z toho má atím celkový dojem. Faktem je, že osobních názorů paní ředitelky bylo v tomto článku poněkud málo a to mi přišlo trošku škoda, protože mě to opravdu zajímalo. Ale zas naopak paní ředitelka hodně popsala školní situaci, a jak se zatím vylepšuje atd. Tak třeba například že by jsme potřebovali lepší počítačovou techniku (už kvůli našim elektronickým žákovským knížkám) a to se podařilo, za což jsem opravdu ráda, a nebo že se pracuje na zkulturnění prostranství před školou (vykácení stromků a keřů). Myslím, že to byl dobrý nápad a na nás pak ještě zbývá vymyslet, co bychom tam rádi viděli růst.Další, co paní ředitelka psala, bylo o dotazníku, který dávala rodičům. Myslím si, že je sice dobré, že ho vyplnilo 533 rodičů žáků a že výsledek byl, že výuka funguje tzv. ,,příkladně“ (hodnocení 0 až 5 – 0 nefunguje, 5 funguje příkladně), ale zas rodiče asi úplně neví, jaká výuka přesně je, protože přece jen do té školy chodíme my žáci a ne naši rodiče ( tím samozřejmě nechci tvrdit, že je výuka špatná, jen si myslím, že rodiče o tom nevědí to, co my žáci).Celkově mám dojem z psaní paní ředitelky, že ráda bude dál zlepšovat naše školní prostory a podmínky a že to ještě zdaleka není vše, co se jí podařilo a podaří zlepšit. :)

 

S. Zpráva paní ředitelky – reakce

Mé hodnocení :

Nečekala jsem od paní ředitelky tak přísný začátek. Chápu, že ve škole byla nová, neznala učitele nebo styl chodu školy, ale nemyslela jsem si, že celou tu situaci brala ve znamení podezřívání, jak ona sama napsala. S jejím příchodem na ni padlo plno věcí a já bych řekla, že vše zvládá dobře. To, co musela řešit, bylo např. Nefunkční počítačové vybavení, elektronickou žákovskou knížku, zkulturnění prostranství před školou nebo výměna kotle. Trochu mě zklamalo, když jsem si přečetla její hodnocení, ale nemůžu říct, že není dobře, « jak vzala věci do vlastních rukou ». Myslím si, že to tu chybělo. Nejsem si jistá, jestli by se vše s minulým ředitelem zvládlo. Přinesla do školy to, co tu chybělo, ale dala sem i to, co se mi nelíbí. Myslím tím zpřísnění pochval na vysvědčení, podle mě by měli být hodnoceni všichni, kteří se podíleli na mimoškolních aktivitách. Také se mi nelíbí zpřísnění hodin, myslím to, že nemůžou odpadnout, ale musíme vždy mít suplování nebo být ve škole. Nevidím v tom význam. Třeba je to nově dané, ale presto mi přijde zbytečné být ve škole, když odpadlá hodina, která měla být, není nahrazena tak dobře, aby nemohla odpadnout.

Ale překvapilo  mě, co vše ředitelka zvládla.

Hodnocení odstavce – rekonstrukce / úprava prostoru

Paní ředitelka nechala odstranit stromky zasahující do fasády a vybagrovala stare keře. Myslím si, že je to dobrý začátek, ale tuto realizaci nepovažuji za tak důležitou, nepřišlo mi, že křoví před školou nějak vadilo, spíše to je teď dlouho ponechané v horším stavu.

Nechala bych si poradit od žáků, učitelů a rodičů, kdybych byla ředitelkou. Co by uvítali? Jak by chtěli, aby se zlepšil vzhled školy. Když tu je ta možnost, tak proč ji nevyužít.

 

Otázky pro studenty:

 

Chtěli byste viditelné změny prostředí spíše ve škole nebo na škole?

 Podle mě by se vyplatilo peníze nedávat do okolí školy, které není ve špatném stavu, ale do výuky. Nenaznačuji, že je výuka špatná, ale peníze by se daly využít na vice přednášek a ukázek, které nám dají vice než obyčejný výklad. 

Mohla by se do výuky zavést např. spolupráce s jinými zeměmi, což by podpořilo anglický jazyk. Tento rok něco takového máme, ale ne tak často, jak by bylo potřebné. Ta akce se mi moc líbí, angličtina se mi víc přiblížila, protože jsem se díky ní mohla bavit anglicky s člověkem jiné národnosti.

 

T. Zpráva ředitelky školy - reakce

Dotazník pro žáky:

1. Co byste na škole chtěli nejvíce zlepšit?

a. technika /internet, wifi, počítače/

b. vzhled školy (jak vnitřek, tak okolí školy)

c. vzdělávání (co byste chtěli na hodinách zlepšit)

2. Co se vám nejvíce líbí a naopak nelíbí na škole?

3. Chtěli byste po celé škole bezdrátovou síť wifi, aby byla přístupná všem žákům?

a. Ano

b. Ne

4. Chtěli byste ve škole školní bufet?

a. Ano

b.Ne

5.Chtěli byste snížit ceny v automatu na pití (na cca 15Kč za ochucené a 10 Kč neochucené nápoje)?

a. Ano

b. Ne

U. Zpráva ředitelky školy - reakce

Myslím si, že hodnocení paní ředitelky je pěkné a pro někoho zajímavé, ale pro někoho ne.
K elektronickým žákovským knížkám - myslím si, že to byl dobrý nápad. 
K vykácení se nebudu nijak  vyjadřovat, protože to pro mne není vůbec důležitá věc.
K dotazníkům - myslím si, že paní ředitelka udělala dobře, dozvěděla se od rodičů i žáků, co si myslí a podle too se může přizpůsobit jak ona, tak podle toho může upravit i školu.
Souhlasím s tím, že by mělo být ve škole více učitelů, jsou mi příjemnější než učitelky.
 

V. Zpráva ředitelky školy - reakce

Ve škole máme novou ředitelku, ale nezdá se mi, že by se něco změnilo. Vůbec paní ředitelku nevídáme, jí ji viděla jen jednou za celý školní rok. Možná by bylo fajn ji více potkávat, vlastně ji vůbec neznáme. To je aspoň můj názor. Pořád je to stejné, až na to že máme elektronickou žákovskou. I když by to chtělo hodně změn, tak se nic nemění a všechno zůstává stejné. Nevím, jestli si to myslí více lidí , anebo jsem jediná, ale tohle je můj názor. 

 

Dotazník pro žáky:

1. Jak se ti líbí ve škole a v okolí školy?

2. Jak se ti líbí ve tvé třídě?

3. Líbí se vám vyučování?